Mindful Mediteren

Samen oefenen met mindfulness                                                     AANMELDEN –♠

Ben je nieuwsgierig naar mindfulness of wil je je eigen beoefening opfrissen? Wil je rustig je dag beginnen of eindigen? Mindfulnessoefeningen en vriendelijke open aandacht ontwikkelen helpen je om tot rust te komen, fysiek en mentaal.

Mindfulness traint je aandacht. Door regelmatig te oefenen leer je op een andere manier omgaan met de malende gedachten en krijg je meer grip op je gevoelens, emoties, gedrag en reactiepatronen. Als verdieping of onderhoud van je eigen mindfulness of meditatie beoefening kun je wekelijks meedoen met Mindful Mediteren. In overleg ook geschikt als kennismaking met mindfulness. Je kunt instromen wanneer je wilt. Wisselen tussen de dagen en tijden is mogelijk met de rittenkaart.

Meditatielessen

DONDERDAG
19.30-20.30
Begeleid
Even weken
 
DONDERDAG    
20.45-21.45
Stiltemeditatie
Even weken
VRIJDAG                             
10.00-11.00
Begeleid
Wekelijks

Tijdens het volgen van de mindfulnesstraining lukt regelmatig mediteren best aardig. Maar als de training afgelopen is, kan het lastig zijn om de beoefening vast te houden. Dan is wekelijks samen mindfulnessoefeningen doen misschien iets voor jou. Ook als je nog geen ervaring hebt met mindfulness of meditatie, dan is Mindful Mediteren een mooie kennismaking met aandachttraining. Je bent welkom om mee te doen!
We wisselen een
zitmeditatie af met een lichaamsgerichte oefening (liggende yoga, staande yoga, bodyscan, loopmeditatie) of een andere begeleide meditatie. Ook worden er geregeld oefeningen uit de compassietraining aangeboden. Je hoeft niets mee te nemen, alles is in de ruimte aanwezig. Draag het liefst losjes zittende kleding.

Kosten
Een proefles en een losse les kost 15 euro, drie lessen 40 euro en tien lessen 140 euro. De 3 rittenkaart is 4 maanden geldig en de 10 rittenkaart is 6 maanden geldig. Zorgverzekeraars vergoeden vaak (een deel van) de kosten van de 10-rittenkaart. Je kunt hiervoor zelf informeren naar de voorwaarden voor training in mindfulness.  

Meditatie
Door te mediteren ga je inzien dat je niets buiten jezelf nodig hebt om echt gelukkig te zijn. Je leert loslaten, waardoor je tot ontspanning kunt komen. Het achterna hollen van allerlei dingen hoeft niet meer, omdat het geluk vlakbij ligt! Meditatie is niet iets om over te lezen of te praten, maar het is een vaardigheid en moet worden beoefend. En je kunt ieder moment beginnen. Om enig effect van meditatie te merken is het belangrijk om regelmatig te oefenen. En hoe meer je oefent, hoe makkelijker het wordt om ook in je dagelijkse activiteiten alles met aandacht te kunnen doen.

Bijzonderheden
Gedurende het hele jaar, met uitzondering van de schoolvakanties. Een enkele keer valt een bijeenkomst uit i.v.m. bijscholing, vakantie of andere reden.

Begeleiding
Maryvonne Verkerke is gecertificeerd mindfulnesstrainer voor volwassenen (MBSR), kinderen en jongeren (Methode Eline Snel), (Online) Meditatieleraar, Mindful Parenting Trainer (Methode Eline Snel), compassietrainer (MBCL) en ACT therapeut.